woensdag 3 december 2014

De Gewoon Nederlands tag.

0 comments
 
Tijd voor een tag! De Gewoon Nederlands tag zag ik al op een paar blogs voorbij komen dus het leek me leuk om deze tag ook te doen. Ik ben een echte Nederlander, ik ben hier geboren en ik woon hier dus al mijn hele leven. 

winter in the netherlands 🎄

Een koekje bij de thee of meerdere?
Dat ligt er een beetje aan of ik bij iemand anders ben of gewoon thuis. Bij iemand anders pak ik één, omdat ik dat netter vind. Thuis pak ik er meestal twee. 

Wat is je favoriete stamppot?
Oei, dit is een moeilijke vraag. Ik houd namelijk best wel van stamppot. Mijn top 3 is denk ik wel zuurkool, hutspot en stampot appels.. hmm.. 

Wat is je favoriete Nederlandse feestdag?
Eigenlijk kerst, maar dat is niet echt puur Nederlands. Doe dan maar Koningsdag. Toen ik klein was had ik trouwens voor Sint Maarten gekozen, dat vond ik altijd zo leuk!


Wat is je favoriete accent?
Tja.. zelf ben ik een Groninger dus Gronings vind ik wel leuk, haha. En verder vind ik het wel leuk hoe ze in Limburg, Brabant, Volendam en Amsterdam praten, maar dit komt denk ik ook omdat ik daar vroeger altijd op vakantie ging.

Welk woord vind jij typisch Nederlands?
Dat weet ik niet eigenlijk... sowieso molen, klomp, kaas enzovoort.

Wat is je favoriete Nederlandse gezegde?
''Maak dat de kat wijs!'' Miauw.


Welke winkel van de Nederlandse bodem vind je het leukst?
Dat is zonder twijfel de Hema! Je kunt er gewoon allerlei leuke spullen krijgen voor over het algemeen lage prijzen.

Wie vind je de leukste BN'er?
Ik was vroeger echt obsessed met Nick en Simon en Goede Tijden Slechte Tijden. Ik denk dat ik daarom maar ga kiezen voor Ruud Feltkamp. Ook lijkt Jeroen van Koningsbrugge mij wel een toffe gast.

Wat is je favoriete Nederlands-talige liedje?
Nederlands-talige muziek vind ik echt vreselijk. Hiermee bedoel ik dan wel de echte meezing nummers, zoals Frans Bauer enzo. Mijn favoriete Nederlands-talige nummer is Sexy Als Ik Dans van Nielson. 


Haring, ja of nee?
NEE! Absoluut niet. Ik vind alles met vis extreem vies, dus ook haring lust ik niet.

Ik tag iedereen die deze tag wil doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff